22nd Nov 2014

Noi taxe la Registrul Comertului

Operatiunile din registrul comertului vor fi taxate cu tarife unice, în functie de tipul solicitarii, dupa ce actul normativ care prevede acest lucru a fost publicat luni. Conform noilor reglementari vom plati un singur tarif pentru înfiintarea unei firme sau a unei persoane fizice autorizate, fara sa mai achitam separat fiecare tip de înregistrare (autorizare constituire, înmatriculare), cum se întâmpla în prezent. În plus, noul sistem va permite si plata online a taxelor si tarifelor.

Conform HG nr. 902/2012, publicata în Monitorul Oficial nr. 667 din 24 septembrie, Guvernul au fost introduse tarife unice pentru diverse operatiuni de înregistrare în Registrul Comertului. Sistemul stabilit de Hotararea de Guvern de taxare la ONRC intra în vigoare la 60 de zile de la publicare, ceea ce înseamna ca se va aplica din 23 noiembrie.

Nota de funadamentare a HG nr. 902/2012, prevede ca tarifele au fost determinate in functie de fiecare tip de înregistrare în registrul comertului si includ si comisoanele pentru operatiunile oficiile registrului comertului de pe lânga tribunale pentru alte institutii

În taxele unice propuse sunt incluse si comisioanele pentru operatiunile efectuate de oficiile registrului comertului de pe lânga tribunale pentru alte institutii.

TAXE INFIINTARE SOCIETATI. TAXE INFIINTARI FIRME

Din 23 noiembrie, înregistrarea unei persoane juridice în registrul comertului va costa 250 de lei, si cuprinde autorizarea constituirii, înmatricularea si autorizarea functionarii prin declaratie pe proprie raspundere.

TAXE INREGISTRARE PFA ( persoana fizica autorizata )

Taxele pentru inregistrarea în registrul comertului a unei astfel de persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale ori familiale urmeaza sa fie taxata cu 90 de lei si cuprinde atât înmatricularea, cât si autorizarea functionarii prin declaratie pe proprie raspundere.

TAXE INREGISTRARE MENTIUNI

Pentru cererile de mentiuni simple, cum ar fi cererea de verificare disponibilitate / rezervare denumire firma sau cererea de verificarea disponibilitate/rezervare emblema vor costa 45 de lei, fara a se face deosebire intre persoanele juridice, PFA-uri sau întreprinderi familiale ori individuale.

Taxa pentru de depunere si mentionare acte, cererile de radiere 45 lei
Taxa pentru cererile de eliberare certificat constatator 45 lei
Taxa pentru extras de registru 45 lei

Pentru cererile de mentiuni complexe pentru persoanele juridice, care cuprind 2 sau mai multe operatiuni, va fi de 220 de lei.

Tarife unice si pentru solicitarile de informatii din registrul comertului

Cererile de eliberare a unor informatii despre o societate cum ar fi numar de ordine în registrul comertului, denumire, forma juridica, cod unic de înregistrare, sediu social, durata de functionare, stare firma, activitate principala, capital social, administratori, asociati / actionari, etc. ) urmeaza sa fie taxate cu 8 lei/firma.

Pentru cererile de eliberare a unor informatii punctuale complexe taxa va fi de 24 lei/firma.

Raportul istoric al unei societati – taxa 250 de lei.

Serviciile de transmitere de acte si informatii efectuate prin e-mail se vor presta cu titlu gratuit.

Modalitati de plata a taxelor la Registrul Comertului

HG nr. 902/2012 introduce ca noutate posibilitatea ca platile sa fie efectuate de persoane juridice sau fizice si online. Ca modalitati de plata HG nr. 902/2012 sstbileste ca la ONRC, platile se pot achita în numerar, prin virament bancar în conturile deschise la Trezoreria Statului sau online, prin portalul de servicii al Registrului Comertului.

HG nr. 902/2012 mai stabileste ca plata se va putea face si prin intermediul Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizând carduri bancare, însa doar de la data la care interconectarea Oficiului National al Registrului Comertului cu Sistemul electronic national este operationala

Share Button

Leave a Reply

*

4 × two =

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.